2008-12-01

älska mig gick inte alls

du kunde stå vid min sida när jag behövde din hjälp
du kunde ge mig en hand när jag inte klara mig själv
du kunde ge mig det mesta, men jag ville ha allt
du kunde lova och va den allra bästa vän
du kunde säga om jag blev ledsen fick jag ju ringa dig igen
du kunde ge mig ditt ord, men det var också allt

nästan allt lova du mig
men nästan allt är inte alls nog för mig
för jag ville ha allt av dig.

du kunde sitta i timmar med mig i telefon
du kunde valla mig runt på stan som ett fån
du kunde låta dig bjudas på stans dyraste krog
du kunde sitta och se hur jag drack till jag föll omkull
du kunde gå så långt att du höll min hand
du kunde t.o.m ge mig en minut i din famn
du kunde spilla din tid på din ratade man

men älska mig, älska mig, älska mig gick inte
nej älska mig, älska mig, älska mig, gick inte
älska mig, älska mig, älska mig, gick inte alls...


.S.e.e.

Inga kommentarer: