2009-09-20

Mask.

Klockan är 04:42 denna lördagsnatt. Jag har precis tittat klart på filmen "Mask".
Sorglig film. Jag kände för honom. Precis som om jag vet hur han kände sig..
Att inte passa in och inte känna att man duger..

Det ska finnas en för alla sägs det..

Men finns det någon som gillar fotboll?
Som gillar rock musik?
Som inte bryr sig om alla konstiga saker man har för sig?
Som inte gnäller på att man är kräsen när det gäller mat?
Som klarar av att somna till musik?
Som inte bryr sig om man kliar sig själv i stjärten?
Som inte bryr sig om att man har finnar?
Som inte bryr sig om att man är tunnhårig med högt hårfäste som kommer bli flintis om 10 år?
Som inte bryr sig om man spelar ett litet spel på datorn i några minuter?
Som kan lita på en när man är ute och röjer på stan?
Som inte bryr sig om man går med totte i håret och myskläder till affären?
Som tycker om att gå ut att dansa?
Som inte bryr sig om man tränar några dagar i veckan?
Som inte försöker ändra på en?


Den/det/dom finns inte.

Godnatt!

.Eddie

7 kommentarer:

Carro sa...

Hon finns. Någonstans. Medan du väntar på att hon ska hitta fram får du stötta dig på mig, en vän som tycker om alla dina små egenheter. :)
Såg du kommer till Hbg i helgen som kommer. Ses fredag?

Carro sa...

Sv: Jag ska till Malmö på lördag och stannar till söndag. Så fredag skulle vara fint. Ses gärna på dagen, för jag ska inte festa ngt på kvällen. Men tack för inbjudan.
Vi rings innan fredag och planerar. :)

Malin sa...

Jag hade nog bara klagat på dig om du hade varit kräsen ;)

David sa...

Malin: kräsen när det gäller mat? det är sånt som blir bättre med tiden :)

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Walin sa...

Nej kräsen överhuvudtaget..

K sa...

Men om man verkligen verkligen tycker om någon behöver inte allt det betyda så mycket.. eller så är det helt ok just därför.